Wedding planner

Wedding planner – czy warto go zatrudnić?

Wedding planner, czyli tak zwany konsultant ślubny, jest coraz bardziej popularny wśród par, planujących się pobrać – organizacja ślubu oraz wesela jest niestety niezwykle czasochłonna.

Dodatkowo każda Panna Młoda marzy o ślubie perfekcyjnym, w którym wszystko będzie dopięte na ostatni guzik. Przy samodzielnej organizacji zwykle zdarza się o czymś zapomnieć, czegoś nie dopilnować. Skorzystanie z usług specjalistów w takim momencie może okazać się zbawienne.

Stylizacja Panny MłodejDo zadań konsultanta ślubnego należy m.in. poszukiwanie podwykonawców i negocjowanie z nimi cen. Znalezienie fotografa, sali weselnej, zespołu muzycznego, wysłanie zaproszeń do gości i potwierdzenie ich przybycia – to także obowiązki wedding plannera. Ponadto pilnuje, aby zaliczki oraz wszelkie opłaty pokryte były na czas. Pomaga również dobrać odpowiednie akcesoria, takie jak bukiet, tort, buty czy suknia ślubna. Bardziej wymagający klienci mogą nawet prosić o zorganizowanie wieczoru panieńskiego, podróży poślubnej czy noclegów dla gości ślubnych.

Zakres działalności takiego konsultanta zależy wyłącznie od pary, która go zatrudnia. Można prosić o doradztwo np. tylko w czasie ślubu, a nie na weselu – lub odwrotnie. Większość firm oferuje również osobistą koordynację całej uroczystości, dzięki czemu można mieć pewność, że żaden element w tym ważnym dniu nie zostanie pominięty, a praca kelnerów i podwykonawców będzie zsynchronizowana i nadzorowana, w czasie kiedy Para Młoda będzie świętować ze swoimi gośćmi.

Powierzenie tak ważnego dnia w ręce specjalisty polecane jest osobom zapracowanym oraz perfekcjonistom, którym zależy na dopracowanym każdym detalu. Również pary mieszkające poza miastem, w którym ma odbyć się uroczystość, powinny skorzystać z takich usług.

Aranżowanie weselaKonsultant zadba także, aby nie przekroczyć przeznaczonego budżetu. wedding plannerzy są bardzo dobrze znani w środowisku usług weselnych, dlatego istnieje duża możliwość otrzymania rabatów, np. w cukierni czy u fotografa, z którym dany specjalista współpracuje od dłuższego czasu. Branża ślubna ma to do siebie, że każda cena usługi mająca w nazwie słowo „weselne” lub „ślubne” wzrasta nawet o 300 procent. Trzeba być ostrożnym w doborze firm, z którymi chce się współpracować.

Konsultant jest również źródłem wiedzy, jeśli chodzi o dekoracje czy zwyczaje ślubne, dzięki czemu można liczyć na gustowne i oryginalne pomysły. Niektórzy plannerzy mają wyspecjalizowany profil swoich usług. np. mogą zajmować się weselami tradycyjnymi lub nowoczesnymi z adekwatną oprawa muzyczną. Coraz modniejsze stają się również wesela tematyczne, w których każdy detal oddaje wybrany przez parę klimat. Wszelkie konsultacje można przeprowadzać drogą mailową, telefoniczną, bądź osobiście.

Zabawa na weseluNależy jednak nadmienić, że cena takich usług jest czymś, przez co ostatecznie pary rezygnują ze współpracy. Koszty takich usług rozliczane są na różne sposoby. Jednym z nich jest określenie z góry całej kwoty. Zwykle jest to około 5000 tys. złotych. Inną metodą jest odliczenie prowizji w postaci procentu od budżetu weselnego. Takie rozwiązanie nie powinno przekraczać 10%. Czasami zarobek konsultantów stanowi wartości rabatów, które uda im się wynegocjować.

Wesele na 100 osób to zwykle wydatek ok. 40-60 tys. złotych. Taki budżet wystarczy na zorganizowanie przyjęcia na poziomie, z atrakcjami i prowizją dla konsultanta. Ci, którzy nie dysponują taką kwotą, bez obaw mogą kontynuować przygotowania. Wedding planner jest po to, by wskazać możliwości zaoszczędzenia na organizacji przyjęcia ślubnego, doradzając alternatywne i tańsze pomysły.